MARKALAŞMA

MARKA NEDİR?

Güçlü konumlandırma ve net bir yankı uyandıran mesaj, markanızı tanımlamanıza yardımcı olur. Markanız şirketinizin özüdür. 

Marka bir logo, renk veya akıllıca bir slogan değildir. Bunlar sadece bir markanın bileşenleridir. Marka, pazarda mevcut ve potansiyel müşterilerinizle geride bıraktığınız etki ve kalıcı izlenimdir. İşletmenizin temel değerlerini ve marka ilkelerini titizlikle koruyarak, ürünlerinize ve hizmetlerinize karşı kazandığınız duygusal güven ve kalıcı sadakattir. 

Ayrıca, iç fiziksel çevrenizin kim olduğunuzu ne kadar tanımladığına şaşıracaksınız. Müşteriler veya müşteriler işletmenize geldiğinde, sizinle ilgili düşüncelerinde kalıcı olarak nasıl bir izlenim bırakır? Nasıl bir duygusal bağ kurulur?

Kurumsal değerleriniz ve kültürünüz de markanızın bileşenleridir. Markalama içten dışa başlar ve bu dahili sinyaller harici iletişimlerinizle uyumlu olduğunda kolayca algılanır.

Bu marka anketi 3 bölüme ayrılmıştır

Markanın Temelleri, Marka Kişiliği ve Konumlandırma.

I. İŞLETMENİZİN TEMEL YAPISI

  1. Hizmetinizin doğasını tek bir cümleyle tanımlayın.
  2. Birincil müşteriler veya müşterileriniz kimlerdir?
  3. Bir kuruluşta satış yaptığınız kişiler,karar vericiler (ünvanlar) kimlerdir? Sonunda kiminle çalışacaksınız? Çoğu zaman aynı değildirler.
  4. Rakiplerinize karşı şirketiniz hakkında benzersiz olan nedir?
  5. Rakiplerinizle aranızdaki temel fark nedir?
  6. Müşteriler veya müşterileriniz şirketinizi nasıl algılıyor?
  7. Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerin logonuzu ve diğer pazarlama materyallerini gördüklerinde şirketinizi nasıl algılamasını istersiniz?
  8. Şirketinizin iç kültürünü veya atmosferini tek bir cümleyle tanımlayın. 

II. ŞİRKETİNİZİN KİŞİLİĞİ

       9. Çalışma ortamınız nasıl?

  • Hepsi ciddi
  • Rahat
  • Hızlı tempolu
  • Neşeli, rahat, arkadaş gibi
  • Takım odaklı
  • Bireysel – sahibinin etrafında döner
  1. Şirketiniz bireysel bir kişi olsaydı, onları nasıl tanımlardınız? Uygun olanları daire içine alın ve gerekirse daha fazlasını yazın.
  • Enerjik
  • Dışa dönük
  • Arkadaş canlısı
  • Özenli
  • Gündelik
  • Resmi
  • İş gibi
  • Ciddi
  • Rahat
  • Eğlenceli
  • Sarhoş
  • İlerici
  • Sakin
  • Yetkili
  • Kontrolcü
  • Yetenekli
  • Ustaca
  • Becerikli
  • Yaratıcı
  • Proaktif
  • Problem Çözme Odaklı
  • Güvenilir
  • Sağlam
  • Keskin
  1. Şirketiniz bir yer olsaydı, neresi olurdu?

  2. Şirketiniz bir araba olsaydı, ne olurdu?

  3. Şirketiniz bir tampon çıkartması olsaydı, ne derdi?

III. ŞİRKETİNİZ İÇİN KONUMLANDIRMA VE PAZARLAMA

  1. Şirketinizin sahip olduğu ve başarıyı getirecek birincil kalite nedir? Başka bir deyişle, belirgin rekabet avantajınız nedir?
  2. Değer iddianızı doğrulayan kanıt noktalarını listeleyin.
  3. Başarınızı tehlikeye atabilecek birincil eksikliğiniz veya zayıflığınız nedir?
  4. Başarılı olmak için iş ortamınızda hangi faktörlerin üstesinden gelmeniz gerekiyor? Farkındalık eksikliği? Rakipler? Sıkı bütçeler? Hizmetiniz için algılanan bir ihtiyaç eksikliği? Daha ileri teknolojiler?
  5. Pazarlama programınızın gerçekleştirmesini istediğiniz kesin iş hedefi nedir?
  6. Şirketinizde pazarlama materyallerinizi gözden geçirmesi ve onaylaması gereken kilit paydaşlar kimlerdir?

Bu sorulardan topladığınız cevaplar daha sonra diğer araştırma biçimleriyle sentezlenmelidir. Paydaşların mevcut iş durumlarını dürüstçe nasıl tanımladıkları, her türlü kaynak ve veriden alınan rekabetçi araştırmalar ile  Marka kişiliğinizi, marka vaadinizi ve işletmeniz için önemli mesajları özetleyecek bir marka platformu belgesi oluşturmak çok önemlidir. 

Tüm bu bilgiler, web siteniz, kullanıcı deneyimi, pazarlama ve satış stratejisi, içerik pazarlaması ve sosyal medya katılımı, SEO/SEM gibi tüm ticari iletişimlerinizi eninde sonunda etkileyecek ve yönlendirecek güçlü bir marka platformuyla sonuçlanan bir süreçten geçirilir. , müşteri hizmetleri ve satıcılar, tedarikçiler ve acentelerle kurduğunuz ilişkiler. 

Markanıza yardımcı olacak ek kaynakları değerlendirmek üzere bizimle iletişime geçin.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir