Firmanızın bir reklam ajansıyla çalışmaktan büyük olasılıkla fayda sağlayacağını biliyorsunuz. Bu kolay kısım. Bilmediğiniz şey , doğru olanı nasıl seçeceğinizdir. Firmanız ve bütçeniz için en iyisi hangisi? İşte bu süreçte size yardımcı olacak bazı sorular.
Memnun müşterileri var mı?
Elbette, çoğu ajansın mutlu müşterileri var. Değilse, iş yapamazlardı. Ancak web sitelerini karşılaştırmak için zaman ayırın. Bazı ajansların düzinelerce, derinlemesine ve ikna edici referansı olabilir.
Bu müşteriler tanıdık geliyor mu?
Bu memnun müşterilerin doğrudan rakipleriniz olmasa da markanıza ve iş modelinize benzediğinden emin olun. Örneğin Yerel bir perakende satış mağazasıysanız, bir ajansın Warner Brother Pictures ile başarılı bir ilişkisi olduğu gerçeği tamamen alakalı değildir.
Sektörünüzü ve endişelerinizi anlıyorlar mı?
Elbette her reklam ajansı, tüketici harcamalarının hala kısıtlı olduğunu, markaların “daha azıyla daha fazlasını” yapması gerektiğini ve rekabetin şiddetli olduğunu biliyor. Ancak, sektörünüzün nüanslarını ve karmaşıklıklarını gerçekten anlıyorlar mı? Örneğin, aday bir acenteyle konuşan bir otomobil satıcısı olduğunuzu varsayalım. Ajans, örneğin yüksek yakıt fiyatlarının müşterileri daha küçük, daha yakıt tasarruflu SUV’lere doğru ittiğini ve hibrit araç satışlarını etkilediğini bilmelidir.
En çok ihtiyacınız olan şeyde mükemmeller mi?
Ekibiniz, basılı reklam kampanyaları sunma becerisinden emin olabilir. Ancak, sosyal medya uzmanlığı konusunda o kadar da iyimser olmayabilir. Ekibinizin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyin ve boşlukları doldurabilecek ajansları belirleyin. Benzer şekilde, ajansın kampanyaları etkin bir şekilde entegre edebildiğinden emin olun.
Rolleri ve sorumlulukları nelerdir?
Ajans, ilişkide kimin neyden sorumlu olacağını açıkça belirtmelidir. Oturup, “İşte bu ortaklık nasıl işleyecek. x, y ve z için tetikte olacağız ve a, b ve c’den sorumlu olacaksın” demeliler. Bazı kurumlar kaçamak davranabilir. “Eh, duruma göre değişir” veya “Bekleyip görmemiz gerek” diyebilirler. Geri itin ve ilişkinizin net bir şekilde ifade edilmesini talep edin.
“Başarı” nasıl görünecek?
Benzer şekilde, başarıyı nasıl ölçeceksiniz? Ajans, bir sosyal medya reklam kampanyasında varlıkları etiketleyecek mi ve eğer öyleyse, bu sizin ve patronunuz için yeterli bir yaklaşım mı? Yeni Beğeniler, dönüşümler veya artan gelir gibi “başarı”nın nasıl tanımlanacağını sorun.
Kaça mal olacak?
Maliyet en önemli konu olmamalıdır; sonuçta, genellikle ödediğinizin karşılığını alıyorsunuz. Bununla birlikte, özellikle birçok reklamcılık görevi şirket içinde tutulabiliyorsa, oldukça pahalı bir ajans yatırıma değmeyebilir.
Şimdi düşüncelerinizi istiyoruz. Bir reklam ajansı seçmeye ne dersiniz? Uzak durmanızı söyleyen yaygın “kırmızı bayraklar” nelerdir? Bu kararda en önemli belirleyici faktör nedir?