İçerik ve tasarım ekiplerinizin başarısız olmasının nedenlerini ve bunu nasıl düzeltebileceğinizi bilmelisiniz.
Ama önce, kabul edelim, “başarısız” kelimesi kulağa biraz sert geliyor. Belki daha nazik bir ifade “olması gerektiği gibi performans göstermiyor” olabilir. Adı ne olursa olsun, “başarısızlığı” tanımlamak önemlidir. Yeterince potansiyel müşteri üretmiyormusunuz? Tıklama oranınız endişe verici derecede düşük mü? “Başarısızlık” ve “başarı”nın nasıl göründüğüne dair net bir vizyona sahip olduğunuzda, içeriğinizin ve tasarımınızın neden sizin için çalışmadığına ilişkin temel nedenleri ele almak için daha iyi bir konumda olacaksınız.
Neden 1: İçerik Etkileşime Girmiyor
Burası, alıcınızı belirlemeniz ve gözden geçirmeniz, alıcının süreç boyunca yolculuğunu izlemeniz ve olası satışlarınızı buna göre bölümlere ayırmanız gereken yerdir.
Hedef basittir: doğru içeriği doğru müşteri adayına ve doğru zamanda doğru yerde sunmak.
Örneğin, markanız için yeni olan potansiyel müşteriler için birincil hedefiniz satış yapmak olursa bu çok zordur, bunun yerine eğitici ve bilgilendirici içerik sunmalısınız. İlgi çekici ve bilgilendirici bloglar yazmak, saygın teknik incelemeler ve web seminerleri yayınlamak ve basılı ya da dijital sosyal medya platformlarında güvenilir bilgiler yayınlamak, muazzam bir ilgi uyandırabilir ve şirketinizi benzersiz bir lider olarak konumlandırabilir.
Sebep #2: Web Sitesi İzleyicileri Yakalamıyor
İlgi çekici içerik oluşturmak savaşın sadece yarısıdır. İzleyiciler ve okuyucular, tıklamak ve markanızla etkileşim kurmak için ekstra bir motivasyona ihtiyaç duyar. İzleyicilere basit bir arayüz sunmak önemlidir. Sektörünüz kafa karıştırıcı olabilir ve ne kadar az “gürültü” olursa o kadar iyidir. Ayrıca sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun; müşteriler teknoloji konusunda bilgili bir gruptur ve birçoğu markanızla ilk kez bir mobil cihazda etkileşime girecek. Ve son olarak, müşteri referansının gücünü benimseyin. Müşteri adaylarının bir mikrodalga üreticisinin referansına ihtiyacı yoktur, ancak ürünlerin pazarlaması farklıdır. Müşteri adayları güvenilir ve deneyimli markalar arıyor ve “onlar gibi birinin” firmanızın profesyonelliğini kanıtladığını görmek harikalar yaratacak.
Neden #3: Gelen Pazarlama Taktikleri Kötü Tasarlanmış
Web siteniz gibi, ekibinizin de müşterilerin satın alma yolunda potansiyel ilerleme için araçlar ve taktikler sunması gerekiyor. Bunun için üç ana taktik “Harekete Geçirici Mesajlar” “Açılış Sayfaları” ve “Formlar” olacaktır. Bu taktiklerden herhangi biri kötü tasarlanmışsa, performansı olumsuz etkiler. İşte bunu nasıl düzelteceğiniz. CTA’ların (Call to action/Harekete geçirici mesaj) web sitenizde öne çıkan renkleri olmalıdır. HubSpot , 225 piksel genişliğinde ve 45 piksel yüksekliğinde bir boyut önerir . Değerli bir teklif sunun, eyleme yönelik kelimeler ekleyin ve tıklayanlar için akılda net bir hedef belirleyin.
Bu arada, açılış sayfalarının net ve bilgilendirici bir başlığı, çekici bir resmi, alıcı kişilerinizle rezonansa giren bir metni ve güçlü bir harekete geçirme ifadesi olmalıdır. Son olarak, Formlar kısa olmalıdır – en fazla üç – dönüşüm hunisinin üst kısmı için. Dönüşüm hunisinin alt kısmındaki ziyaretçilerden daha fazla bilgi isteyebilirsiniz – markanıza zaten aşina oldukları için en fazla yedi tanesini öneririz.