İÇERİK PAZARLAMASI

8 ADIMDA MARKA DÖNÜŞÜMLERİNDE PAZARLAMA PLANI NASIL OLUŞTURULUR

Şirketiniz için bir pazarlama planı geliştirmek için oturmak bunaltıcı gelebilir. Pazarlamacıların bildiği gibi, sürekli değişen medya seçenekleri ve beklentilere ulaşmak ve sonuçları ölçmek için yeni yollar sunan giderek daha karmaşık teknolojiler sayesinde iş, zaman geçtikçe daha da karmaşıklaşıyor.

Şirketinizin büyüklüğü ve deneyim seviyeniz ne olursa olsun, kendi planınızı geliştirirken bu ölçeklenebilir süreci takip edebilirsiniz.

Markanızı yansıtan, destekleyen ve satışa dönüşen potansiyel müşteriler sağlayan bir pazarlama planı geliştirmenin sekiz adımı şunlardır:

  1. İletişim
  2. Hedeflerin Belirlenmesi
  3. Mevcut Marka Değerlendirmesi
  4. Pazar Araştırması
  5. Marka Stratejisi
  6. Yaratıcı Gelişim
  7. Pazara Giriş Stratejisi
  8. Hesap Verebilirlik 

İşte sekiz adımın her birinin açıklaması. Gelecekteki gönderilerde bunların hepsini daha derinlemesine inceleyeceğiz, bu nedenle bugünün pazarlama programının bu temel yapı taşlarından herhangi biri hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız görüşelim.

Adım 1: İletişim

İletişim… her zaman göründüğünden daha kolay. Siz ve ajansınız ve/veya siz ve şirket içi meslektaşlarınız arasında net, açık ve tutarlı bir iletişim kanalı çok önemlidir. Harika fikirlerinizin kafa karıştırıcı, dolambaçlı iletişimlerin ardında kaybolmasını istemezsiniz. Rolleri ve gözden geçirme ve onay sürecini tanımlayan net bir sürece sahip olduğunuzdan emin olun.

Bu adımın bir sonucu olarak, pazarlama planının geliştirilmesi ve onaylanmasında yer alacak kişilerin listesini elde etmelisiniz. Bu, muhtemelen en azından Pazarlama departmanından diğer kişileri ve Satış ve Yönetim temsilcilerini içerecektir.

Bir gündem geliştirin ve ilerlemeyi raporladığınız ve yolda kalmamak için son tarihlerle sonraki adımları atacağınız ekibinizle haftalık toplantılar yapın.

Adım 2: Hedeflerin Belirlenmesi

Pazarlama planınızın hedeflerini belirlemeye yardımcı olması için dahili ekibinizden girdi alın. Bu, geliri arttırmak veya daha fazla potansiyel müşteri oluşturmak istediğinizi belirtmekten fazlasını gerektirir; sonuçta, bunu yapabilmeniz, şirketin operasyonlarının birçok yönüne bağlıdır.

Amaç, şirketin mevcut potansiyel müşterilerinin kalitesine ve içeriğinin kalitesine (web sitesinde, satış ekinde, blogda, dijital ve geleneksel reklamlarda vb.) dürüst bir değerlendirme yapmaktır. Ayrıca marka, satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda şirketin mevcut, güçlü ve zayıf yönlerini araştırmak istersiniz.

Ayrıntılı bir soru listesi oluşturmanızı ve kilit personelle bire bir görüşmeler ve/veya bir anket yoluyla yanıtlar almanızı öneririz.

3. Adım: Mevcut Marka Değerlendirmesi

Şimdi, Marka Denetimi olarak adlandırdığımız bir “marka daldırma” zamanı. Firma yetkililerinden firmanızın mevcut markası hakkında geri bildirim alın. (Bazıları bunu önceki adımla birlikte yapmayı en verimli buluyor; diğerleri ayrı ayrı yapmayı seviyor.)

Şirketinizin yüzünü ve sesini ne oluşturuyor? Sizi rakiplerinizden ayıran nedir? Örneğin, güneş enerjisi şirketiniz, müşterileri birkaç tercih edilen seçenekten birine sıkıştıran rakiplere kıyasla müşterilere birden fazla panel seçeneği sunuyor mu? Birliğiniz, daha genç potansiyel müşterilerle etkileşim kurmak ve geleneksel tarza karşı taze ve modern bir tarz sunmak için yirmili yaşlarındaki insanları işe alıyor mu?

Markanıza katkıda bulunan küçük bilgileri ortaya çıkarmanın harika bir yolu, Satış ekibine neden anlaşmaları kazandıklarını sormaktır. Bir müşteri ürününüzü satın aldığında veya sizinle bir hizmet sözleşmesi imzaladığı zaman neden başka bir firma yerine sizin firmanızı seçti? Büyük olasılıkla, hepsi bir şekilde markanıza katkıda bulunan çok sayıda cevap olacaktır.

Bu aşamada bir SWOT analizi de işe yarar. Ekibinizle birlikte çalışarak  şunları tanımlayın:

  • Güçlü Yönler
  • Zayıf Yönler
  • Fırsatlar
  • Tehditler

Bunlar dahili veya harici olabilir; örneğin, ürün iadelerini en aza indiren dahili, birinci sınıf kalite kontrolünüz bir güç olabilir. Veya ürününüzle ilk piyasaya çıkan siz olabilirsiniz, bu nedenle “orijinal” olarak kabul edilirsiniz.

(Gerekirse, hızlı bir çevrimiçi SWOT arama,  birçok kaynağı ortaya çıkaracaktır.)

Tüm bu geri bildirimlerin sonucu olarak, en azından şirket içi bilgi ve görüşlere göre, ürününüzün pazardaki yerini iyi bir şekilde anlamalısınız.

Bu aşamada HidivWork, müşterilerimiz için şirket temsilcilerinden farklı ruh hallerini, duyguları ve stilleri ve farklı renk kombinasyonlarını gösteren çeşitli resimleri incelemelerini ve markaya en uygun olanları seçmelerini istediğimiz bir Stüdyo İncelemesi yapmayı sever. Bu eğlenceli süreç, biz markanızı renk, tipografi, illüstrasyon, fotoğraf ve tema yoluyla iletmek için çalışırken, bir markanın soyut olan bazı unsurlarını yaratıcılığımızda kullanabileceğimiz bir şeye dönüştürür.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir