SEO

İŞLETMENİZİN SEO’SUNU GELİŞTİRMEK

Bunu defalarca duydunuz: arama motoru optimizasyonu değişiyor. Ancak en güncel stratejiler ve en son algoritma değişiklikleri ile güncel kalmak göz korkutucu olabilir. Ama bu bir kabus olmak zorunda değil… özellikle de doğru stratejiyi biliyorsanız. Şimdi, ne düşündüğünüzü biliyorum – herkes doğru SEO stratejisine sahip olduklarını söylüyor. Ve gerçek şu ki, çoğu en azından kısmen haklı, çünkü hayattaki çoğu şey gibi arama motoru optimizasyonu da her çözüme uyan tek bir çözüm değil.Ancak, arama motoru optimizasyonu uzmanları tarafından yıllardır kullanılan ve zaman testine dayanacağından emin olan popüler ve az bilinen bir yaklaşım, sütun sayfalarının uygulanmasıdır.

Sütun sayfalarının neden önemli olduğunu ve genel okunabilirliğinizi ve konuşma oranlarınızı nasıl iyileştireceklerini ve bu arada arama motoru sıralamalarınızı nasıl artıracaklarını öğrenmek için okumaya devam edin. Ek bir bonus olarak, kendi sütun sayfanızı nasıl oluşturacağınız konusunda size yol göstereceğiz. 

SÜTUN SAYFASI NEDİR?

Sütun sayfaları, ilgili alt konuları açıkça tartışan diğer bloglara veya web sayfalarına bağlantı verirken bir konuyu genel olarak ele alan web sayfasıdır. Sütun sayfalarını çok genel bir konu için bir şemsiye sayfa veya bir merkez olarak düşünmek yardımcı olur.

Ama neden sütun sayfaları var? 

Bir sütun sayfasının amacı, bir konu hakkında temel veya ön araştırma yapan kişilere kapsamlı bir özet sunmaktır. Ancak sütun sayfaları, genel bir bakıştan daha fazlasını sunar. Ayrıca belirli alt konulara da değinirler, bu nedenle bir sütun sayfası için kelime sayısı, ortalama blog gönderilerinizden çok daha yüksek olacaktır.

Her alt konu sadece listelenmekle kalmaz, aynı zamanda biraz ayrıntılı olarak açıklanır ve bir sütun sayfasının temel amacı, tek bir konu hakkında daha ayrıntılı bilgi arayan insanlar için daha derinlemesine bir bloga bağlantı vermesidir.

Bu katmanlı içerik sisteminin arkasındaki fikir, daha yüksek düzeyde bir organizasyondur. Web siteniz ile hem arama motorları hem de kullanıcılar arasında üstün iletişim ve rehberliği kolaylaştırmaya yardımcı olur ve sitenizin neler sunabileceğini tam olarak açıklar.

HubSpot’un Instagram pazarlama sütunu sayfasına hızlıca göz atın . Ana konuları Instagram üzerinden Pazarlamadır ve sütun sayfası, bu belirli sosyal medya platformunu kullanarak nasıl pazarlama yapılacağına dair bir giriş kılavuzudur. Ek olarak, okuyucular ayrıca altyazı oluşturma, hashtag’leri kullanma ve potansiyel olarak anlamlı dersler gibi alt konular için birçok bağlantıya tıklama seçeneğine de sahiptir. Sütun sayfalarındaki bu dallar, konu kümeleri olarak adlandırılan şeye uzanır.

Sütun Sayfaları Otoritenizi Artırır

Çeşitli konulara ve alt konulara odaklandığınız için web siteniz, tüm sorularının tek bir yerde yanıtlanmasını isteyen arama yapanların adresi olacaktır. Diğer siteler, web sayfalarınıza geri bağlantı vermeye başlayabilir, böylece popülerliğinizi ve güvenilirliğinizi artırır. Bu durumu korumak için tutarlı bir şekilde doğru ve alakalı bilgiler yayınlamanız gerekir.

Sütun Sayfaları Katılımı Teşvik Ediyor

Ziyaretçiler bir web sitesindeki yapıyı görmek ister. Nereye tıklayacakları ve hangi sekmelerin ihtiyaç duydukları bilgilere yol açacağı konusunda endişelenmeleri gerekmez. Optimum erişilebilirlik için verimli bir şekilde düzenlenmiştir. İnsanların sitenizde vakit geçirme ve istenen eylemi gerçekleştirme olasılığı çok daha yüksek olduğundan, bu basitlik kaçınılmaz olarak dönüşüm oranınızı artıracaktır. Müşteriyi göz önünde bulundurarak tasarım yaparak, doğal olarak onların güvenini ve hatta işlerini kazanacaksınız.

Sütun Sayfaları Olası Satışlar Yaratır ve Satışları Artırır

Web sitenizin ziyaretçilerine sorularına cevap vererek onların güvenini kazanmış olacaksınız. Güvenilir bir kaynak olarak insanlar sizi çok daha sık tavsiye edeceklerdir. Ve stratejik tasarımla, içeriğiniz doğal olarak müşterileri CTA’larınıza (Call to action/Harekete geçirici mesaj) yönlendirecek ve harekete geçmeleri için onlara ilham verecektir.

Bu sayfaları oluşturmaya çok zaman ayırsanız bile, düzgün bir şekilde geliştirildiklerinde size zaman kazandıracak ve uzun vadede size para kazandıracaklardır. Bir sütun sayfası çalıştığında, iyi çalışır ve çok fazla çaba harcamadan arama sıralamalarında yükselmenize yardımcı olur.

ŞEMA İŞARETLEME NEDİR VE SEO İÇİN NEDEN ÖNEMLİDİR?

2011’de Google, Bing ve Yahoo bir araya geldi ve schema.org’un bir parçası olan şema işaretlemesini oluşturdu; bu, basitçe “İnternet, web sayfaları, e-posta iletilerinde yapılandırılmış veriler için şemalar oluşturma, sürdürme ve tanıtma misyonuna sahip bir topluluk etkinliğidir.

Şema, insanların arama motoru optimizasyonu becerilerini geliştirirken öğrendiği ilk şey olmasa da, sayfa görünürlüğünü ve tıklamaları artırmak istiyorsanız önemli bir araçtır. Şema en popüler veya en iyi bilinen SEO aracı olmadığı için herkes ona aşina değildir. Bu yüzden size bunun ne olduğunu, SEO için neden önemli olduğunu ve işinize nasıl yardımcı olabileceğini göstereceğiz

google seo şeması

ŞEMA İŞARETLEMESİNİ ARAMA SONUÇLARINDA NEDEN ÖNEMLİ

Şema işaretlemesi, meta verileri mevcut web içeriğine yerleştiren bir HTML özelliği olan bir tür mikro veridir. Arama motorlarına site içeriği hakkında daha ayrıntılı bilgi sağlayarak çalışır ve bu, motorların verileri daha iyi anlamasını ve daha iyi görüntülemesini sağlar. Şema işaretlemesinin temel amacı, bir arama motoru sonuç sayfasında görüntülenmek üzere geliştirilmiş bir açıklama oluşturmak için bir web sitesinde bulunan içeriği tanımlamaktır.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir