SOSYAL MEDYA

SOSYAL MEDYADA KİMSENİN İŞLETMENİZİ FARK ETMEMESİNİN 4 NEDENİ

  • Sosyal medya istatistikleriniz sizi aşağı mı çekiyor? Birçok pazarlamacı sosyal medyaya önemli miktarda zaman ayırır, bu nedenle tüm bu zaman ve çaba boşa gidecekmiş gibi göründüğünde cesaret kırıcı olabilir.
  • İçinde bulunduğunuz durum buysa, sosyal medyada neden kimsenin sizi fark etmediğine ayık bir şekilde bakmanın zamanı gelmiş olabilir.
  • İşte neden kimsenin sizi sosyal medyada fark etmediğine ve bu konuda ne yapacağınıza dair birkaç acı gerçek.


    TAKİPÇİLERİNİZE DEĞER KATMIYORSUNUZ

  • Paylaştığın şey her ne ise, takipçilerin onunla ilgilenmiyor olabilir.
  • İçeriğiniz sıkıcı olabilir. Gönderilerinizle ve hitap etmeye çalıştığınız hedef kitleyle bir uyumsuzluk olabilir. Aynı şeyleri yapıp farklı sonuçlar beklemenin anlamı yok.
  • İşte bunun yerine ne yapacağınıza dair bazı ipuçları:
  • Sektörünüzle ilgili ilgi çekici istatistikleri ve öngörüleri paylaşın.
  • İlgili haberleri paylaşın ve buna kendi yorumunuzu ekleyin.
  • İtibarınıza veya markanıza zarar vermedikçe tartışmalı olun.
  • Hikayeler anlatmak. Araştırmalar , ilgi çekici hikayelerin bir ürünün algılanan değerini artırabileceğini göstermiştir.
  • Uygunsuz olmadığı sürece içeriğinize mizah ekleyin. İnsanlar gülmeyi sever.
  • Ücretsiz bir şey teklif edin. İnsanlar ücretsiz tekliflerden yararlanmayı sever.
  • İlgili soruları yanıtlayın.
  • Takipçilerinize sizi takip etmeleri için bir sebep verin. Onlara değer katın.



    SATIŞA ÇOK FAZLA ÖNCELİK VERİYORSUNUZ

    Muhtemelen sosyal satışı duymuşsunuzdur. Ve doğrudan harekete geçirici mesajlar bazen işe yarayabilir, ancak takipçilerinizin çoğunun satış hunisinin en üstünde olduğunu bilmek önemlidir. Bu nedenle, işinizin ne yaptığını bilmiyor olabilirler. Web sitenizdeki herhangi bir blog yazısını okumamış olabilirler. Ayrıca, henüz e-posta abonesi de olmayabilirler.

    Herhangi bir bağlam veya değer sunmadan takipçilerinizi satın almaya teşvik ettiğinizde, onlar kapanabilir. Facebook’un haber akışlarının çalışma şeklini değiştirmeye devam ettiğini anlamak da önemlidir. Bu günlerde satış yazılarına pek sıcak bakmıyorlar.

    Satışı eğitimle değiştirmeyi deneyin. Takipçileriniz teklifleriniz hakkında bilgi edinmek isteyebilir ancak henüz satın almaya hazır olmayabilir. Satın alma kararı vermeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri vererek hedef kitlenizde güven oluşturabilirsiniz. Sorularını yanıtlamaya çalışın. Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, Quora’ya gidin ve arama çubuğuna anahtar kelimenizi yazın. Ardından, hizmetinize veya ürününüze bağlı soruları görüntüleyebilirsiniz.

    TAKİPÇİLERİNİZİ ETKİLEMEK İÇİN GÖRSEL MEDYA KULLANMIYORSUNUZ

    İnsanlar resimlere, özellikle de yüzlere odaklanır. Takipçilerinizin ilgisini çekmek için göz alıcı fotoğraflar, resimler ve grafikler mi kullanıyorsunuz? Video içeriğinizden yararlanıyor musunuz?

    Zaten sosyal medyada görsel medya kullanıyorsanız ve çok fazla başarı görmüyorsanız, uyarıcı görüntüler kullanmıyor olabilirsiniz.

    Öyleyse, görsel medya stratejinizde ince ayar yapmak isteyeceksiniz.

    Takipçilerinizin içeriğinizle etkileşime geçmesini sağlamak için yapabileceğiniz birkaç şey:

    • Parlak renkler kullanın.
    • Doğal gülümsemelere sahip insanların resimlerini paylaşın.
    • Bir model kullanırken alışılmışın dışında düşünün – herkesin fotoğraflarında kullandığı modellerin aynısını kullanmayın.
    • Gönderilerinde çok fazla etkileşim alan markalardan ilham alın. Bir şeyi doğru yapıyorlar.

    KİTLENİZLE KİŞİSELLEŞMİYORSUNUZ

    Sosyal medyada logonuzun ve marka imajınızın arkasına saklanmak kolaydır. Ne yazık ki bu, hedef kitlenizle kişisel bir bağlantı kurmanızı zorlaştırıyor. İnsanlar kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı bilmek istiyor. Sizi neyin farklı kıldığını ve neyi temsil ettiğinizi bilmek istiyorlar.

    Sosyal medya sosyal olmak için bir yerdir. İnsanların diğer insanlarla bağlantı kurmak için gittikleri yer burasıdır. Bu nedenle, gerçek bir bireyle bağlantı kurmadıklarını hissederlerse, etkileşime girmeye daha az eğilimli hissedeceklerdir.

    Kitlenizle kişisel bir bağlantı kurmak için ne yapabilirsiniz? İşte uyguladığınız birkaç fikir:

    • Personelinizi (yani ayın çalışanı) veya evcil hayvanlarını sergileyin.
    • Bir kamera arkası videosu paylaşın.
    • Bir Soru-Cevap oturumunu canlı yayınlayın.

    Bu tür içerik, takipçilerinizde güven oluşturacaktır. Ayrıca promosyon ve satış odaklı diğer gönderilerin monotonluğunu da kırabilir.

    Sosyal medyada işlerin gidişatından memnun değilseniz, endişelenmeyin – etkileşim kazanmak zaman alabilir. Bir gecede bina inşa edemezsiniz.

    Ancak herhangi bir ilerleme kaydetmeden önce, durumun gerçekliğiyle yüzleşmelisiniz. Aynı şeyleri yapmaya devam ederseniz daha iyi olmayacak.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir