WEB Tasarım

YENİDEN TASARIMIN BİR SEÇENEK OLMADIĞI WEB SİTESİ

Kısa süre önce, pazarlama departmanlarının yapılacaklar listesinden çıkarabileceklerini gösteren kapsamlı bir Hubspot makalesine baktık. Dikkatlerini çeken tüm taleplere ayak uyduramayan birçok pazarlama yöneticisi için bunun iyi bir haber olduğunu tahmin ediyoruz.

Listedeki gereksiz maddelerden biri “Gereksiz Web Sitenizin Yeniden Tasarımı” idi. HubSpot, büyük ölçekli Web güncellemelerinin, özellikle küçük firmalar ve sağlam e-ticaret platformlarına ihtiyaç duymayanlar için gereksiz ve pahalı olabileceğini savundu. Önerileri, hangi bileşenlerin ince ayar yapılması gerektiğini belirlemek için aşamalı bir yaklaşım benimsemek ve A/B testi yapmaktı. Bize mantıklı geliyor.

Bu bağlamda, tam bir yeniden tasarım için zamanınız veya kaynaklarınız olmadığında hızlı ve pratik Web sitesi güncelleme ipuçlarını heceleyerek bu konuyu biraz daha araştırmak istiyoruz. İşte sadece birkaçı:

Navigasyonun gücünü hatırlayın

Temel olarak konuşursak, Web siteleri son 25 yılda değişmedi. Amaç aynı kalıyor: ziyaretçilere ihtiyaç duydukları şeyi hızla bulabilecekleri sorunsuz ve sezgisel bir deneyim sunmak. Son kullanıcı navigasyonunun önündeki tüm engelleri belirleyerek ve ortadan kaldırarak sitenizi eleştirel bir gözle tekrar ziyaret edin.

“AZ DAHA FAZLADIR”

Fazlalıkları kesin

İster inanın ister inanmayın, muhtemelen mevcut metninizin %25’ini kesebilirsiniz. Müşterilerinizin çoğunun sitenize bir mobil cihaz aracılığıyla erişeceğini düşündüğünüzde, bu “az daha fazladır” mantrası daha da önemli hale gelir.

Mobil cihazları düşünülerek tasarım yapın

Daha da iyisi, duyarlı tasarımı (Responsive) göz önünde bulundurarak tasarlayın. İçeriğin tüm cihazlarda ve ekran boyutlarında optimize edildiği Web tasarım konseptidir. Tasarımdan bahsetmişken…Duyarlı tasarım, siteniz bir iPhone veya tablete hatalı yüklenirse potansiyel müşterilerin siteniz tarafından hüsrana uğramamasını sağlar. 

Kanallar arasında tek tip (ish) tasarımı benimseyin

Markanızın bir Web Sitesi ve bir İnstagram, Facebook, Twitter ve Pinterest profili var. Tüm bu platformların marka, logo, grafik ve renk şeması açısından tek tip olduğundan emin olun. Tabii ki, hiçbir zaman her kanalı tamamen tek tip yapamazsınız, ancak temel bilgileri doğru alarak ziyaretçinin kafa karışıklığı riskini en aza indirirsiniz.

Eski grafikleri atın

Ana sayfa fotoğrafınızın dört yaşında olduğunu fark ettiniz mi? Çöpe atın ve yeni bir dizi canlı, ilgi çekici yüksek kaliteli fotoğraf ve içerikler yükleyin.

İçerik yerleşimini tekrar ziyaret edin

Örneğin, en harika müşteri referanslarınızı Hakkımızda sayfanızın altına gömün? Onları daha görünür hale getirin.

CTA’larınızı düzenleyin

Sitenizde, özellikle Bize Ulaşın sayfanızda muhtemelen bazı CTA’lar vardır. Bunlardan en iyi şekilde yararlandığınızdan emin olun. Tasarımlarını, kopyasını ve sayfadaki yerini tekrar ziyaret ederek.

Şimdi düşüncelerinizi istiyoruz. Tam kapsamlı bir Web Sitesi yeniden tasarımının genellikle gereksiz olduğu konusunda Hubspot ile aynı fikirde misiniz? Tamamen yeniden tasarım yoluna gitmek istemeyen şirketler için yedi Web Sitesi güncelleme ipucunu listeledik. Neyi söylemeyi unuttuk?

GEREKSİZLERİ ATLAYIN

“Mükemmellik, eklenecek bir şey kalmadığında değil, çıkarılacak bir şey kalmadığında elde edilir.” – Antoine de Saint-Exupéry (Fransız Pilot, Yazar ve Şair)

Pek çok marka, web oluşturucuların ve içerik yönetim platformlarının çalışması için artık minimalist şablon kullanma eğiliminde. Minimalist tasarımları harika bir etki bırakıyor.

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir